Dá sa spoľahnúť na predvolebné prieskumy?

To, ako sa tvorí verejná mienka je verejné tajomstvo, ktoré si niektorí nechcú priznať. Vo všeobecnosti platí, že tí, čo udávajú trend sú väčšinou bohatí a majitelia rôznych firiem a médií. Ak o tom pochybujete, stačí sa pozrieť do minulosti, kedy sa neraz neeticky zavádzalo, aby občania splnili očakávania tých najbohatších. Čo sa týka politiky, nemusíme ani chodiť ďaleko, aby sme sa dostali do víru možností a lží, ktoré sú produkované nezávislými agentúrami a médiami. Tie často nemajú transparentné financovanie, ale aj tak držia silný hlas v oblasti verejného života.
Kto alebo čo sú vyhlásené agentúry, ktoré tak často citujú samotní politici? Napríklad taká agentúra Focus má na svojej stránka síce stručne, ale vyhýbavo zhrnuté svoje poslanie. Jediná priama informácia je v tlačových správach, kde publikujú výsledky svojich prieskumov. Bohužiaľ, ani jeden prvok v ich práci neprináša prísne vedecké kritérium, a preto hľadať v nich štipku pravdy je naozaj nelogické.

zaměstnanci

Aký prieskum si objednáte?

Stačia vám peniaze a je to. Na zadávanie prieskumu nie je potrebné mať nič, iba chcenie a eurá, ktorá zaplatia ich prácu. O tom, že je to tak jednoduché nás presviedčajú aj politické strany, ktoré neváhajú každý mesiac zadávať témy na prieskumy a platiť ich. Keď rozmýšľame, že takto využívajú peniaze, ktoré dostali po voľbách, je to určite znepokojujúce.

vazba

Celkové výsledky sú teda len na manipulovanie verejnej mienky. Mnohý sa o tom presvedčili nie len z osobnej skúsenosti, kedy im alebo ich známym nikto z prieskumnej agentúry nevolal, ale aj pri samotných výsledkoch riadnych volieb. Napríklad pri posledných parlamentných voľbách sa pre mnohých prekvapivo dostala strana ĽSNS do národnej rady. Pre tých, čo sledujú prieskumy prekvapivé, pre iných očakávaná zmena podľa internetových diskusií. Nie je teda vedou prísť na to, že agentúry ako Focus alebo Ako je len ďalší marketingový ťah ľudí túžiacich po moci.